وبلاگ شخصی امیدرضا مرتضوی

طبقه بندی موضوعی

وجود کرونای انگلیسی در کردستان تایید شد

سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸ ب.ظ

فارس/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سه مورد مشکوک به کرونا انگلیسی در سقز و یک مورد در سنندج شناسایی ش که دو مورد آن قطعی اعلام شده است.

 

فرزین رضایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: موضوع اصلی کنونی، ویروس‌های جهش‌یافته است که چند مورد در استان شناسایی و اعلام شده است.
وی خاطرنشان کرد: سه مورد مشکوک در سقز و یک مورد در سنندج شناسایی شد که دو مورد آن قطعی اعلام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: براساس دستور ستاد کرونا، اداره کل راه و شهرسازی کردستان باید یک قرنطینه را در مرز ایجاد کند تا مسافران ورودی به مدت دو هفته در این مکان قرنطینه شوند.
رضاعی یادآور شد: در چند روز گذشته بیش از یک هزار نفر از ایرانی‌هایی که در عراق کار می‌کردند به کشور بازگشته‌اند و پیش‌بینی ما این است که تا آخر سال هر روز جمعی از این افراد به کشور بازگردند و امکان ایجاد فضای قرنطینه برای تعداد افراد در مریوان وجود ندارد.
وی بهترین گزینه برای مقابله با این ویروس را ممنوعیت ورود مسافرین ایرانی و خارجی از مرزهای استان اعلام کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: امکان در حد 50 تا 60 نفر قرنطینه و ارائه خدمات در شهرستان مریوان وجود دارد در زمینه تغذیه این افراد هم می‌توانیم از ظرفیت بیمارستان‌ها استفاده کنیم.
رضاعی خواستار خودداری مهمانسرای ادارات از پذیرش مهمان شد و گفت: مدیریت و تصمیم‌گیری برای مهمانسراهای بهزیستی، ورزش و جوانان و اداره کار به ستاد کرونای شهرستان مریوان داده شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۱۲
Omid Mortazavi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی