وبلاگ شخصی امیدرضا مرتضوی

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۳۰آذر

 

 

Omid Mortazavi
۲۱آذر

جهت دریافت اطلاعات بیشتر این ویدئو را از دست ندهید.

 


 

Omid Mortazavi
۲۰آذر

یکی از فعالیت هایی که رییس جمهور کشور، هرسال و در ابتدای سال تحصیلی آن را انجام میدهند، فعالیت پرسش مهر است. این طرح از سال ۱۳۷۶ و توسط رئیس جمهور وقت پایه گذاری شد. پرسش مهر با اهداف گوناگونی هر ساله و در ابتدای شروع سال تحصیلی، در ماه مهر از سمت رئیس جمهور ایراد میشود و تا به احال رئیس جمهوران مختلف در کشور، ۲۱ پرسش را در این طرح مطرح کرده اند. در اصل در سال تحصیلی ۹۷-۹۹، آقای حسن روحانی، رئیس جمهور وقت کشور، بیست و یکمین پرسش رئیس جمهور را از دانش آموزان پرسید.

Omid Mortazavi
۲۰آذر

همانطور که می دانید در این روزها جهان با یک چالش بهداشتی بزرگ یعنی گسترش بیماری حاد تنفسی ناشی از نوعی ویروس تاج مانند به نام ویروس کورونای جدید (2019-nConVمواجه شده است!همیشه یکی از مشکلات مهم بیماریهای تنفسی ویروسی انتقال و انتشار سریع ویروس از فرد آلوده به فرد سالم بوده است. بنابراین ورود این بیماری تنفسی در آینده نزدیک به داخل کشور دور از انتظار نیست! پس در این وضعیت چه باید کرد تا بتوان خود و اطرافیان را در مقابل این بیماری واگیردار مراقبت نمود؟ به طور کلی ترس از بیماری، در جوامعی که از راههای انتقال بیماری، علائم بیماری و راههای پیشگیری از بیماری آگاهی ندارند به مراتب بیشتر بوده و این جوامع در مقابل ورود و انتشار بیماری آسیب پذیرتر هستند! پس در این روزها به جای نگرانی و ترس از ورود بیماری به کشور و ابتلا به آن، باید به عنوان یک شهروند مسئول در کمال آرامش اما هوشیارانه! در یک پویش ملی سعی کنیم خود و اطرافیان را بر اساس منابع معتبر علمی با راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری آشنا نماییم و هیچگاه با انتشار مطالب غیرعلمی و نامعتبر باعث ایجاد ترس و تنش در جامعه و یا بزرگنمایی بی اساس این چالش بهداشتی در جامعه نشویم. با توجه به این مهم و در راستای رسالت و ماموریت انجمن علمی ایمونولوژی و آلرژی ایران در ارتقای سلامت هم وطنان گرامی و همچنین در چهارچوب پدافند غیرعامل، در این نوشتار سعی گردیده با رعایت ایجاز و به زبان ساده! کاربردی ترین راهکارهای علمی برای مقابله با بیماری تنفسی کورونا ارائه گردد:

Omid Mortazavi
۲۰آذر

Omid Mortazavi
۱۸آذر

فراگیر شدن ویروس کرونا، زندگی خانوادگی را در سراسر دنیا مختل کرده است. تعطیلی مدارس، دورکاری، فاصله‌گیری اجتماعی از جمله مواردی است که همه افراد به خصوص والدین باید آن را رعایت نمایند. دراین جا بر آن هستیم که با همکاری برنامه «فرزندپروری و سلامت پایدار» مجموعه‌ای از نکات آسان را به والدین و مراقبین ارائه دهیم تا به آنها در مدیریت این وضعیت جدید و موقتی کمک کند.

Omid Mortazavi
۱۵آذر

 

 

 

Omid Mortazavi